10243 Nolu Mail
Tarih:Aralık 02 Aralık 2003 Salı - 17:08
Konu:Re: "LÜKÜS HAYAAAT"
Selam Beyefendy selam

Bugün ikinci kez sana yanıt vermek varmış ;)
(Birazdan ilacı tamamlamaya gideceğim de, bu, günün son iletisi
olacak.)

Yunus-62 AYNEN ŞÖYLE (Arapçasını etüd lütfen)
Euzubillah bismillah
"HAYDİ BAKIN, ALLAH'IN V E L A Y E T İ (altında) olanlar için hiç
bir korku yoktur, kaygı da duymayacaklardır."
veya

" DİKKAT EDİNİZ, VELİ+LERİ ALLAH OLDUĞUNDA onlara korku yanında
kaygı da yoktur."

Allah "Veli"leri kastetmiyor, Kendisi/bizzatihi VELİ olup, velayet
altına aldıklarından (Has kullarından)söz ediyor.
Mevlana kelimesi de "Allah'ın velayeti altında" anlamındadır.
(Benzer biçimde VARİS'den Veraset altında olmak veya Muris olmak)

EL VALİ'de Allah'ın ismidir ve kelime doğrudan VELİYY kelimesiyle
AYNIDIR. Vali'den VİLAYET; Veliy'den Velayet kelimeleri
türetilmiştir.
Vilayetin çoğulu EYALET; (Bu tamam)
VELAYETİN ÇOĞULU yine EYALET!(Bu olmadı!!!!!)
Peki İYYAL kelimesi nerede?
(Etüd konusudur. Örneğin Evladü iyyal gibi)
VELED yine aynı kökten!
Çoğulu Evlad! (Tevellüd=Doğum/Valide=Doğuran/ana bunlar hep
SANSKRİTÇEDİR, Arapça ile hiçbir ilgisi yoktur. İlgisi
ŞURA=JURA,jüry kadar vardır. Yani J harfin yokmuş, yerine ş
yazmışsın. Ama o yine de SANSKRİTÇE. Veya Türk=Tekil, eTRaK=Türkler
çoğul. Türk kelimesini araplar değil, BİZ bulmadık mı?)
Veliy yine aynı kökten
Çoğulu Evliya
Bunları detaylayarak yazarak Arapçalaştırılmış Sanskritçenin mümkün
olmayacağına ilişkin açmazlarını vurguluyorum.

Nasıl ki Hayy ve muHYi; Ğani ve muĞNİ A Y N I kökten ise;
EL WALİ ve EL VELİY de aynı köktendir.

Yine hatırlayalım: Besmele kaç harftir?
19 da var, 18 de var ??????????????????
Yani birinde ELİF var, ötekinde yok!
Besmeleyle oynayanların, VELİ ve VALİ (biri vav üstünle diğeri
vav+Elif ile yazılıyor) var sen daha neler yaptıklarını tek tek ara
bul ve aklına mukayyet ol dostum!
Hatırlayalım:
Muhammed+EN resulullah mı; Muhammed*İN resululah mı; Muhammed*ER
Resulullah mı yoksa Muhammed*ÜR resulullah mı?
YAHU, bu kelimei tevhidin en önemli KALIBI olması gerekirken tek tip
değil, dört tür yazılıp okunur!
Yani HARFLER üzerinde oynamak HACCACI ZALİM geleneğidir.
Bütün araplar Kur'an cahilidir, çünkü ARAPÇA bilmezler.
Arapça cahili olan HACCAC ve hatta Osman, herşeyin başına AL
harfitarifi geliyor ya, örneğin El-Melik, El-Kuddüs, Er-Rahim, Ed-
Duha, Ec-Cin gibi, sen tut ALLAH ismini de AL-ALLAH biçiminde
yazmaya kalkış, (Külilyen yasaktır) sonra da lam ve lamelif üzerine
ŞEDDE koy! Yani aLLLah veya aLLALAh diye bize yaz. Yazdın iyi de,
niye okutmuyorsun? Şeddenin TEK görevi bir harfi iki kez okutmak
değil mi? Tekrarlatmak değil mi? Şiddetlendirmek değil mi?
Bastaten (Basıt, bir yerde sin ile yazılıyor, sad ile değil)

Daha bitmedi: Arapça inen Kur'an'ı hangi alfabeyle yazıyoruz? Arapların alfabesi
olmadığı için, Nıbti alfabesiyle.
Ama 38 harfi almadan. (Arapçayı Kureyşçeye indirgemek yağcılığıdır bu)
Sözkonusu alfabede İKİ V harfi bir de VİRGÜL anlamına gelen bir işaret var.
Birisi ingilizcedeki W gibi okunuyor (uali, ueliyy gibi)
Ötekisi yani doğrudan (Vişne, vatan gibi) V okunan V'yi atıyorsun alfabeden!
O zaman da Vali ve Veli'yi ayırt edemiyorsun. V ile oynayamadığından onu izleyen
(üstün) yerine ELİF getiriyorsun ki ayırt edesin! Nebaticede ve ilk ayet
ezberlerinde WAW ve VAV diye iki adet farklı V vardı. Birisi noktasız FE gibi
yazılıyordu. Bu iki harfi birden atıp yerine VİRGÜL olan (,) küçük dokuza
benzeyen noktalama işaretini koyuyorsun. Aferim sana Zalim Haccac!

Bunları biliyorsunuz ama, ben yeni katılımcı candaşlarım için bir daha yazdım.
Tabi PROTESTO EDEREK (Hanif üslubu, sivil toplum örgütü efendi sertliği)
Barış barış dedikse, Haccac ve Ebu Süfyan'a çiçek mi verecektim yani?
Tabii ki sivil toplum örgütü söylemiyle protesto edeceğim.
Ben protestant müslümanım!
Hanif adına layık olmalıyım!

Bülent'im maalesef, 38 harflik Nebati üzerine inmiş Kur'an'ı 28 harf
(Lamelif ile 29) üzerine bina ettiler. Orijinalleri yakıldığından,
yazma özürlü ve cahil ZALİM HACCAC eliyle yazılmış şimdiki mushaftan
başkasını kullanamıyoruz.
Kuşkusuz Rabbim, bu zalim ve cahillerin ne yapacağını bildiğinden,
şu ifadeleri kullanmamıştır:
1. "Kitabı biz indirdik/korumak da bize düşer."
2. "Kur'an'ı biz indirdik........
3. "Mushafı biz indirdik.......
4. "Vahyi biz indirdik...
5. vs vs.
BUYURMAMIŞTIR!
Sadece ve sadece "ZİKRİ BİZ İNDİRDİK...." buyurmuştur.
Zikr kelimesi ARAPÇA değildir, Sanskritçe ŞEKER çiğnemek anlamına
gelen JİKER'den geliyor. (Mastar hali Jiklet)
Yine J olmadığından ŞİKR>>>>Şükür ile karışmasın diye bu kez Ş
yerine Z koymuşlar oldu Zikr! (Zel ile)
İyi ama bir de özgün arapçada yine peltek ze ile yazılan ZİKR var!
Birisi balmumu, damla ciklet çiğnemek (to chew) diğeri ise İNDİRİLME
SIRASI/veya sıraya koymak demek (Fransızcası ordinate'dan ordinateur)
İkisi geçti içiçe (Maide 3 içindeki Kur'an'ın en son ayeti gibi)
Namaz ÜÇ vakit fakat sen bu ayeti alıp götürüyorsun, "Elinizin
altındakiler sizi şu üç vakitte ziyaret etsinler: sabah öğlen
sonrası ve gece... Burada üç vakit namaz var fakat, öyle bir yama
yapıyorsun ki, seni ziyaret etme saatlerine tornistan ediliyor.
Ama ne yapalım, Kur'an böyle!
Dur bir dakika, merak etme, Dabbet'in ZİKRİN sırasını bilme gibi bir
özelliği var.
1. Sağdan sola Kur'an
2. Yukarıdan aşağı Kur'an
3. Binary (Matematiksel=Rakim) Kur'an!

Edoferon için kaçıyorum, bu üç maddeyi de bir gün yazarım Allah
inşaa...
Yanıt veremediklerim beni affetsinler.
Arz ederim

hoşça-hoşnutça
Hanifçe-Hansça

NOT:SEVGİDEĞER ABDÜLHALİM CANDAŞ, ben bunu beyefendy'nin iletisi sanıyordum,
senin mektup bunun altında kalmış, seni şu anda gördüm, fakat beni araç
bekliyor, şimdi gitmeliyim, sonra yazarım Allah inşaa...

RZİ

--- In aiberg@yahoogroups.com, "BEYEFENDY" <beyefendii@y...> wrote:
>
> Şu soruyu okudum; mestoldum... :=)
>
> > hocam son olarak da su ayetle ilgili bir sey sormak istiyorum
> >
> > Yunus Suresi62. AyetGözünüzü açın! Allah'ın velîleri için hiçbir
> korku yoktur. Tasaya da düşmezler onlar
> >
> > siz bu ayetin asl1nda VALILER olmasi gerektigini emeviler
> doneminde bir ELIF/ALEPH harfinin çikartildigini soylemistiniz .
bu
> durum ZIKRIN KORUNMASINA aykiri degil mi?
> > bu durumda bizde kurana FAZLADAN 2 ayet sokuldugunu soyleyen
19.lar
> gibi olmus olmazmiyiz???
> > su kalbimin tatmin olmasi icin o enfes cevaplarinizden birisini
> daha istiyorum
> > ne mutlu mutmain olanlara:))
>
> Ve daha nice soruları da... AMMA VELAKİN...
> Bu sorulara cevap nasıl yetiştirilir..!!
> Sağanak gibi soru yağıyor..!!! :=))
> Buna can nasıl dayanır..?!!
> ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN PROFESÖR! AMİN!
>
> (BİLİYORUZ; SORULARA VE CEVAPLARA MECBURUZ...
> ANCAK, YİNE DE -BİRAZ OLSUN HUZUR BULABİLMEK İÇİN-
> BENDENİZ SORULARIM SEBEBİ İLE SİZDEN ÖZÜR DİLİYORUM...)
>
> SAĞOLUN! EKSİK OLMAYIN!
>
>
>
> --- In aiberg@yahoogroups.com, abdulhalim1984
<abdulhalim1984@y...>
> wrote:
> > slm w slm
> >
> > sevgideger hocam su ayetlerinde sizin dediklerinizle birlikte
> etüd/analiz edilmesi yararli olur diye dusunuyorum
> >
> > veli kelimesinin>>>>>>> ögrenci ,cocugun velisi(ebeveyn),koruyup
> gozetleyicisi anlaminda geçtigi ayetler
> >
> >
> > Bakara Suresi282. AyetEy iman edenler, birbirinizden belirli bir
> vade ile borç aldığınızda, onu yazın; aranızda doğrulukla tanınmış
> bir yazı bilen kişi, onu yazsın. Yazı bilen de kendisine Allah'ın
> öğrettiği gibi yazmaktan kaçınmasın. Bir de borçlu adam söyleyip
> yazdırsın, her biri Allah'tan korksun ve haktan birşey
eksiltmesin.
> Eğer borçlu, aklı ermeyen biri yahut küçük veya kendisi söyleyip
> yazdıramayacak durumda ise, velisi dosdoğru söyleyip yazdırsın.
> Erkeklerinizden iki şahit gösterin. Eğer her ikisi de erkek
> olamıyorsa o zaman doğruluğuna güvendiğiniz bir erkekle iki kadın
> şahit olsun ki, biri unutunca diğeri hatırlatsın. Şahitler de
> çağrıldıklarında kaçınmasınlar. Siz yazanlar da az olsun çok olsun
> onu vadesine kadar yazmaktan üşenmeyin. Bu Allah yanında adalete
en
> uygun olduğu gibi şahitlik için daha sağlam ve şüpheye düşmemeniz
> için daha elverişlidir. Ancak aranızda peşin devrettiğiniz bir
> ticaretse, o zaman bunu yazmamanızda size bir sakınca yoktur. Alış
> veriş yaptığınızda
> > da şahitlik edene zarar verilmesin. Eğer zarar verirseniz bu
> mutlaka kendinize dokunacak bir günah olur. Allah'tan korkun!
Allah
> size ilim öğretiyor ve Allah her şeyi bilir
> >
> >
> > Isra Suresi33. AyetAllah'ın haram kıldığı canı, haklı bir sebep
> olmadıkça, öldürmeyin; kim haksız yere öldürülürse, velisine
hakkını
> arama hususunda tam bir yetki vermişizdir. O da öldürmede aşırı
> gitmesin; çünkü o, yardıma eriştirilmiştir
> >
> >
> > Neml Suresi49. AyetAllah adına yeminleşerek şöyle dediler: "Ona
ve
> ailesine bir gece baskını yapalım, sonra da velisine şöyle
diyelim:
> Biz onların ailesinin öldürülüşüne tanık olmadık. Vallahi, doğru
> söyleyenleriz."
> >
> >
> >
> > hocam son olarak da su ayetle ilgili bir sey sormak istiyorum
> >
> > Yunus Suresi62. AyetGözünüzü açın! Allah'ın velîleri için hiçbir
> korku yoktur. Tasaya da düşmezler onlar
> >
> > siz bu ayetin asl1nda VALILER olmasi gerektigini emeviler
> doneminde bir ELIF/ALEPH harfinin çikartildigini soylemistiniz .
bu
> durum ZIKRIN KORUNMASINA aykiri degil mi?
> > bu durumda bizde kurana FAZLADAN 2 ayet sokuldugunu soyleyen
19.lar
> gibi olmus olmazmiyiz???
> > su kalbimin tatmin olmasi icin o enfes cevaplarinizden birisini
> daha istiyorum
> > ne mutlu mutmain olanlara:))
> >
> > slm w slm
> > RZI
> >
> > abdulhalim1984
> > merakli
> >
> >
> >
> > zigzagaiberg <zigzagaiberg@y...> wrote:
> > selam Turan Uzun dost
> > selam Hanifcandaşlar
> >
> > Yeni adresime yerleştim, bilgisayarı kurdum, iki mesaj yazdım ve
> > sonra Turan candaşın mesajıyla karşılaştım.
> > Soru çok kritik/hassas ve ETÜD gerektiriyor.
> > Yani:
> > 1. Bu konu daha önce muğlak olarak işlenmişti. Bu sorunun
yanıtını
> > öncelikle eski chatlerden derleyerek buraya bir daha asalım.
> >
> > 2. ESMAÜL HÜSNA'YI ETÜD ETMELİSİNİZ: Allah'ımızın güzelim
isimleri
> > sistematiği vardır. 114 isim içinde "BİNARY" sistem vardır. Bu
> > isimlerin başına EL (AL) harfi tarifi doğal olarak konur ve o
> > digital işlevsellik katar. (ER-RAHMAN gibi)
> > Eğer digital genelleme yerine özelleme (Hablilverid) ile düz
> > kontakt kurarsanız, başına Y harfi>>>YA getirilir: Ya Rahman
gibi
> > size özel olur. Buna direkt rabıta (Allah ve kulu arasındaki
LAİK
> > TEK İLİŞKİ) denir. Y ile başlayan Allah'ın hiçbir ismi
olmamasının
> > nedeni budur! Y harfi başa getirildiğinde SONDAKİ sesli EK harf
> > kalkar: El-Hafizzü yerine YA HAFİZZ gibi... (Ya hafizü değil)
> > Dolayısıyla Y ve bunun ikiz kardeşi olan İ,Ü,E (elif) harfi ÖZEL
> bir
> > işleme sahiptir.
> > Yine esmalarda M harfi ismin başına getirildiğinde HEM GENEL HEM
> > ÖZEL bir işlem daha vardır: El Ahirü, Ya Ahir, El Muahhar veya
> HAYY,
> > Muhyi, ĞANİ, Muğni örnekleri gibi...
> > Allah'ın isimlerini İLİM açısından yani operatör ve fonksiyon
> > matematiği nedeniyle GENELLERİZ. Dolayısıyla Binary işlem
yapmamız
> > gerekmektedir.
> > Matematik okumuş olanlar bilirler ki, 1 ve 0 ikilisinin
birbirine
> > göre işlemleme durumları vardır.
> > 1 AND 0 gibi
> > 1 OR 0 gibi
> > Veya bunların olumsuzları (NOR, NOT gibi Bunlar Bİvefa,NAtamam,
FA
> > ve FE ile kısmen MA? ekleriyle anlatılır-ki konumuz olumsuzlama
> > değilse de infilizce İF'in tersi olan Fİ'yi FE öneki
vermektedir.)
> > AND, Kur'an'da bildiğimiz bizim de kullandığımız VE'dir.
> > OR ise bunun tersidir>>>EV (Veya demektir)
> > EL EVVELA, Allah'ımızın tüm isimlerinin ENBAŞI, en birincisidir.
> > EL=1; LA=0 olduğunda
> > VE=VE
> > EV=VEYA
> > Topluca EL EV+VE+LA= 1 ve/veya 0 anahtarı çıkar ki bunun açılımı
HU
> > (Hüve)dur. (LA İLAHE İLLALLAH'IN içinde geçen iki H harfi yerine
El
> > Evvela açılımını kullanırsanız, tamamı ikili harf sistemi olur.
Tüm
> > Lamelifler=O ve bunun tersine tüm Elif+Lam'lar da 1 sayısına
> > göstergedir.)
> > Yukarıdaki örnekğe iki isim daha katabiliriz:
> > a. El VALİ
> > b. El VELİYY
> > Birincisi-örneğin-bir kentin VALİ'sidir. (Allah'ımız tüm malikül
> > Mülkünün maliki ve VALİSİ'dir. HERKESİN VALİSİdir ve herkese
EŞİT
> > uzaklıkta durur. Bir okulun müdürü gibi...)
> > İkincisi-örneğin-öğrenci(KUL) VELİ'sidir. O kuluna sahip
çıkmıştır.
> > Aynı nosyonu Allah'ımızın RAHMAN (Tüm kullarına, kendisini inkar
> > edene bile BABA gibi tatlı-sert merhametli) ve RAHİM (Bazı
> kullarına
> > ANNE gibi merhametli) isimlerinde de fark edebilirsiniz.
> VALİ=RAHMAN
> > ve VELİY=RAHİM gibi düşünün.
> > Nasıl ki Rahim'e DOST; RAHMAN'A DÜŞMAN diyemezseniz;
> > VELİY'e DOST; VALİ'ye DÜŞMAN da diyemezsiniz.
> > Kur'an'ı kerim'de sadece ve sadece HALİL>>>>>ALLAH dostudur.
> > Veliyy, Rahim vb. DOST demek değildir.
> > Allah bizim VALİ'mizdir, VELİYY'mizdir. Ama HALİL'ilimiz
değildir.
> > Bunu sadece ve sadece İbrahim atamıza vermiştir. (Halilürrahman,
> > Halilullah) Bizler sadece Allah'ın dostu (İbrahim ss)nun
DOSTUYUZ!
> > Dolayısıyla bizlerin Allah'ın dostu olması ancak SABIKUN'DA
> oluşumuz
> > yani Makamı İbrahim'e komşu olmamız ile KAİMDİR. Bunun dışına
çıkıp
> > taşkınlık yapamayız. Bize DOSTU olduğumuzu-inşaallah- söyleyecek
> > olan SABIKUN'un RABBİ/İLAHI'dır. O GELECEKTE bildirmedikçe bu
DOST
> > kelimesini-ki bir tek kelimedir=HALİL- kimse kullanmasın.
> > Kullananlar şu yanlışa düşenlerdir: Allah'ı ilmel, aynel, Hakkel
> > bildim, gördüm, konuştum, birlendim Enel Hakk dedim ve dostu
> > oldum=VELİSİ oldum diyen sapıklardır.
> > Onlar kendilerine HALİL diyemedikleri içindir ki VELİYY
kelimesini
> > DOST diye tornistan etmişlerdir. VELİYY ve RAHİM'e dost demek
> > küfürdür. Tek dost kelimesi HALİL'dir.
> > Önce bu kavram kargaşasını düzeltelim. Çünkü "Cuma'nın Tatil
> > olDUğunu, namazın beş hatta 9 vakit olduğunu, Haccın sadece dört
> gün
> > olduğunu İDDİA edenler bu sahte VELİ'LER değilmiydi?
> > Allah niçin İbrahim atamıza "VELİYY" demiyor da dost diyor?
> > Niçin HalilürRAHİM demiyor da, HalilürRAHMAN diyor?
> > İbrahim atamız, filanca şarlatan velilerden-evliya'dan aşağı
mıydı?
> > Onlar Allah'ımızın biricik dostundan YUKARI mıydı?
> > Hangi evliya bozuntusu "BEN HANİF'im" demiş ki bugüne kadar, hiç
> > duydunuz mu?
> >
> > 3. Arapça çoğullar çok önemlidir. Bunlar Kur'an'da TUZAK gibi
duran
> > fitnelerdir (Sınavdır)
> > Şu kelimelerin çoğulu olmaz:
> > ALLAH (lar eklemeyemezsiniz)
> > RAHMAN(lar ekleyemezsiniz)
> > VELİYY(ler ekliyemezsiniz)
> > İLAHinnas(lar ekleyemezsiniz)
> > vs. vs.
> >
> > Yine Allah'a özgü kelimeleri ALLAH için kullanamazsınız.
> > ALİM'in çoğulu ulama (Alimler)dir. Fakat Allah'ın EL-ALİM ismini
> > asla "Ulama" diye çoğullaştıramazsınız.
> > Rabbim iki ismini özel olarak efendimize vermiştir: Rahim ve Rauf
> > Ama İKİSİNİ çoğullaştıramazsınız.
> > Biraz ayrıntıya inelim.
> > Şu kelimeler arapça değil; SANSKRİTÇEDİR:
> > ilah(tekil) çoğulu ALİHE (ilahlar)Asla Alihennas diye
kullanmayın.
> > Allah (tekil) çoğulu İLAHE (ki asla kullanmayın, ama çoğulu
aynen
> > budur)
> > Daha önce yazmıştım:
> > LA (yok) İLAHE=ALLAH+LAR illa+Allah (Tekil/tek Allah'dan başka
> çoğul
> > ALLAH+LAR yoktur. Bunu İbrahim atamız kurguladı ve ibadet kabul
> etti.
> > Yanlış olarak "Allah'tan başka ilahlar yoktur" biçiminde
> > çevrilmektedir. O zaman La Alihe illALLAH" biçiminde tevhid
> > getirirdik. Aynı mantıkla VELİYY kelimesinin çoğulu da YASAKTIR.
> > VELİYY(tekil) çoğulu EVLİYA
> > Ankebut 43 cıvarı ayetlerden anlıyoruz ki:
> > İSMİ VELİYY olan Allah'tan başka VELİLER (evliya) yoktur.
> > Allah+lar (İlahe) demek kadar KORKUNÇ bir yanlıştır.
> > Her ikisini de iddia edenin yeri ebedi CEHENNEMDİR!
> > Adam kendisine ha Allah demiş ha VELİ ikisi de aynı cürümdür.
> > Ayet açıktır: ALLAH'tan başkasına EVLİYA(veliler) diyenin
durumu,
> > (örümcek ağı gibi çürüktür)
> > Çürüme ise sirayet edicidir, kesinlikle bir EVLİYA edinip
ardından
> > gitmeyelim. Biz de çürürüz.
> >
> > Bu durumda ankebut 43 ve Maide 55 ÇELİŞİYOR MU?
> > Daha düz sorayım: Allah kendisiyle çelişir mi?
> > Çeliştiren insandır. VELİYY DOST demek değıildir. Ben bir kaç
> > öğrencinin VELİSİYİM, içlerinde hırsız çıkan Üniversiteli bile
> > çıktı. Bu suçlu olanı da diğer masumlar gibi İLLAKi dostu olup
> > herşeye rağmen sevmem anlamına gelir mi? (Zaten onun dostu
değilim
> > ve sevmiyorum, ama velisiyim, okutup topluma kazandırmaya
> bakıyorum.
> > Veya şöyle söyleyeyim: Ben diğer öğrencilerimin VELİ'siyim ama,
o
> > sevmediğimin VALİ'siyim, çünkü mecburen bakıyorum.)
> > Ben kendime Allah'a şirk anlamında VELİYY diyebilir miyim?
> > Pekiyi okuldaki veliler toplantısına bakalım:
> > "Cülus el Evliya"
> > Bu çoğulu kullanabilirim, tıpkı ULAMA=Alimler gibi...
> > Ama ben VELİYY'im diye evliyalığımı ilan edersem YANDIM!
> > Bütün evliyalar bu YANILGI içinde heba oldular ve geberdiler!
> > Kaldı ki VELİYY "Dost" demek değildir!
> >
> > 4. Pekiyi Maide-55'de niçin ALLAH ve sonra EFENDİMİZ ve en sonra
da
> > İMAN EDENLER için Veliyyler (evliya) denmiş?
> > Bu Arapça gramerin bir anlaşılmamışlığıdır.
> > Bunu ileride detaylı anlatmadan önce sizler de ÖN ETÜD
> > olarak, "Uyuşturucu, Kumar ve Fal okları...." ayetini
inceleyiniz.
> > Tefsirciler şöyle yazıyor: "Bunların üçü de ŞEYTAN PİSLİĞİDİR"
> > O ayette BUNLAR veya bunların ÜÇÜ de gibi bir ifade yoktur.
sadece
> > SONUNCUSUNA (Cinlerden fal bakmaya) ŞEYTAN PİSLİĞİDİR denmiştir.
> > Dönüp bir daha bir daha bir daha bakınız, bunu apaçık
göreceksiniz.
> > O zaman, Maide-55'de (Ankebut 43 gibi) sadece Allah'ın VELİYY
> > olduğunu göreceksiniz. Allah kimlerin VELİYY'sidir?
> > a) Kur'an çağına göre önce RESULULLAH'ın
> > b) Sonra da iman edenlerin.
> > Kaldı ki, "Ey iman edenler BİR DAHA İMAN ediniz" ayeti hükmünce,
> bir
> > tek İMAN'ın da yetmediği sadece itikad olarak kaldığı
> bildirilmiştir.
> > "Uyuşturucu, kumar ve Falokları" sıralamasındaki mantık ile
Maide
> 55
> > sıralamasındaki mantığa ÇOK DİKKAT ediniz.
> > İçkiliyken namaz kılınır, fakat sarhoş iken namaz kılınmaz.
> > Kumar'ın da yararları vardır. (Kazanır fakit bakarsın gibi saçma
> bir
> > örnek veriyorum.)
> > Fakat cincilik (fal) ilk ikisi gibi değildir, DOĞRUDAN
> > ş e y t a n p i s l i ğ i 'dir.
> > İçki ve Kumar şeytan pisliği değildir.
> > Cinciliğin YARARLARI h i ç yoktur!
> > Oysa öncekilerin kısmen faydaları vardır.
> > Maide-55'i bu mihval üzerine DİKKATLE okumalısınız.
> > "Sizin TEK VELİY'niz (dostunuz değil) ANCAK Allah'tır"
> > Allah ise BAŞTA resulullah'ın VELİY'sidir.
> > Sonra da O'na ram olup+namazı ikame edenlerin ve zekat veren
> > İNANMIŞLARIN VELİSİDİR!
> > Aynı zamanda bunların ve bunlar dışında kalan tüm sapıtmışların
da
> > ayrıca VALİ'sidir.
> > Veliy ve Vali kelimesini "Öğrenci velisi" veya "Mülki en yüksek
> amir
> > olan Valiyi (Veliler toplantısı, valiler toplantısı) gibi ve
> AL_Alim
> > gibi çoğul yapabilirsiniz fakat kendinizden çıkarılmış bir ŞİRK
> > olarak kullanamazsınız.
> > Eren (Mevlana) kelimesi VELİ'ye ram olmuş anlamındadır.
> > Ama kendinize veya başkasına EVLİYA/Veliler yakıştırması asla
> > yapmayınız.
> >
> > 5. Daha sonra aynı ÇELİŞKİ gibi görünen fakat çelişmeyen
ayetleri
> de
> > inceleyeceğiz. Mesela "Allah'tan başkasının şefaat etmeyeceği,
ama
> > sanki Allah'ın diledikleri müstesna" gibi ikinci bir ayetin de
> > bununla çeliştiğini;
> > Ya da namazın tadili erkanı belliyken, bir de sırtüstü, yüzüstü,
> > yanüstü yatarak namaz kılınıp kılınamayacağını, bu ÇELİŞKİ
sanılan
> > manzume içinde ele alacağız inşaallah!
> > Bunlar yanıt değildi!
> > Etüd idi!
> >
> > Rabbi zıdni ilmi!
> >
> >
> >
> > --- In aiberg@yahoogroups.com, turan uzun wrote:
> > > Slm slm :)
> > >
> > > Sevgili dostlar aşağıdaki sorularımı sadece aiberg hocamıza
> > sorduğum
> > > için kendisi dışında hiçkimsenin cevap vermesini istemiyorum
bu
> > sizi
> > > bilgisizlikle itham etmek değildir bir karmaşaşaya sebebiyet
> > vermemek
> > > içindir hepinizden özür diliyorum ve teşekkür ediyorum.
> > >
> > > Soru 1-
> > >
> > > bu ayeti açımsarmısınız teşekkür ederim
> > >
> > > Maide 55. Sizin dostunuz (veliniz) ancak Allah'tır, Resulüdür,
> > iman
> > > edenlerdir; onlar ki Allah'ın emirlerine boyun eğerek namazı
> > kılar, zekâtı
> > > verirler.
> > >
> > > 55. İnnema veliyyükümüllahü ve rasulühu vellezıne amenüllezıne
> > > yükıymunes salate ve yü'tunez zekate ve hüm rakiun
> > >
> > > veliyyükümüllahi
> > >
> > > rasulühü
> > >
> > > soru 2-
> > >
> > > neden abdest alıyoruz ? farziyeti dışında neden su ile abdest
> > alıyoruz
> > > yani kur’an’ bize neden bu olmazsa olmazı veriyor?ayetlerle
bir
> > > iletişim mi sağlıyor su ?neden su ?neden abdest ?cevap
> bulamıyorum
> > ve namaz
> > > konusunda sizin chatlerinizden bir derleme yapıyorum bu
> derlememin
> > > sonuçlanması bu sorumun cevabıyla tamamlanacak diye
düşünüyorum.
> > Çünkü
> > > herşeyin iç yüzünü bize bilimle anlattınız ve ayetle
ısbatladınız
> > bunuda
> > > istemek hakkımızdır diye düşünüyorum .teşekkür ederim.
> > >
> > > Soru 3-
> > >
> > > Hz. İbrahim babamız namazın 4 hareketini belirledi ve allahdan
> > bunun
> > > farz olmasını istedi ve allah bunu kabul etti hz ibrahimden
evvel
> > namaz
> > > vardı fakat iki hareketti oda meleklerin secdesine karşılık
> ademin
> > > centilmenlik olarak eğilmesi diye açıklamıştınız bu durumda
neden
> > yahudiler
> > > ve hıristiyanlar namazı bilmiyorlar ve neden maun suresi
sadece
> > sufyani
> > > müslümanlara gelmiştir diyorsunuz ?
> > >
> > > Sayın kaptanımız bu sorularım kesinlikle bir yargılama değil
> fakat
> > > anlıyamadığım için anlıya bildiğim kadarıyla sorgulama
> > niteliğindedir. Eğer
> > > bir kusur işlediysem bundan dolayı affınızı diliyorum ve
Allaha
> > > sığınıyorum.vercek olduğunuz cevap için çok çok teşekkür
> ediyorum .
> > >
> > > Rabbi zıdni ilmi
> > >
> > > Slm slm :)
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > ---------------------------------
> > > Post your free ad now! Yahoo! Canada Personals
> > >
> > >
> > > [Non-text portions of this message have been removed]
> >
> >
> >
> >
> > Gruba gelen mesajların e-mail adresinize gelmesini
istemiyorsanız:
> Ana sayfadan, Edit My Membership'e giriniz. Açılan sayfada
> > No E-Mail'i işaretleyiniz ve en altta bulunan Save Changes'a
> basınız.
> >
> > Grup üyeliğinden çıkmak istiyorsanız aşağıdaki adrese e-mail
> gönderiniz...
> > aiberg-unsubscribe@yahoogroups.com
> >
> >
> >
> > Your use of Yahoo! Groups is subject to
> http://docs.yahoo.com/info/terms/
> >
> >
> >
> > ---------------------------------
> > Do you Yahoo!?
> > Free Pop-Up Blocker - Get it now
> >
> > [Non-text portions of this message have been removed]

Hans von Aiberg
Not: Sitelerimizdeki bütün içeriklerin her hakkı saklı olup, bunları İnternet web sitesine kopyalamak, çoklu ortamlara yönelik elektronik paylaşım ve dağıtıma açmak, televizyon, radyo, gazete, dergi, broşür, kitap vb yayınlamak. Bu bilgilerin kendine ait olduğunu bildirmek. Bilgiyi üretmeden kopyalama, sahiplenme, fikir haklarını yasal olmayan yollardan kullanma. Fikir eserlerinin korunmasını amaçlayan, 5237 sayılı yasanın 7/2 maddesi, 5728 sayılı yasanın 138. maddesi, 5846 sayılı yasanın 71/1 maddesi ve Türk Ceza Kanununun 53. maddesine göre haklarında dava açılacağı gibi cezai yaptırımlar uygulanacaktır.
Sosyal paylaşım sitelerinde kullanılması, alıntı yapılması, kendininmiş gibi gösterilmesi yasaktır. Sayfamızdan direkt link ile, kaynak gösterilerek paylaşılabilir olup, reddetme tasarrufu yazarımız Hans von Aiberg'in takdirindedir.
Geri Dön     Yukarı Çık